Faq

Często Zadawane Pytania

Wyjaśnienia oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące usług z zakresu wulkanizacji opon.

Kontakt

Podstawowa naprawa ogumienia, czyli diagnostyka, polegająca na wyszukaniu miejsca przebicia, wyczyszczenie i przyklejenie łatki trwa zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. W przypadku większych uszkodzeń opony, wulkanizacja trwa znacznie dłużej. Dokładamy wszelkich starań, by czas oczekiwania na wymianę opon był jak najkrótszy.

W Polsce nie ma ustawowego obowiązku wymiany opon na zimowe. Kierowcy sami decydują na jakich oponach chcą jeździć w ciągu roku. Jednak większość kierowców decyduje się na ogumienie dostosowane do pory roku. Opony zimowe i letnie różnią się od siebie składem mieszanki, dlatego powinny być wykorzystywane w określonych warunkach atmosferycznych.

Zaleca się, aby zmieniać opony letnie na zimowe, gdy temperatura powietrza spadnie poniżej 7°C. Na oponach zimowych powinniśmy jeździć do wiosny, kiedy to temperatura powietrza będzie się utrzymywać powyżej 7°C.

Rotacja opon polega na cyklicznej zamianie opon przednich z tylnymi. Większość pojazdów posiada napęd na przednich kołach, przez co opony są bardziej obciążone i poddawane są szybszej eksploatacji. Stosowanie rotacji pozwala na równomierne ścieranie się bieżnika we wszystkich oponach i przedłużenie ich żywotności. Producenci zalecają ją co ok. 5-10 tys. km.

Polskie normy dopuszczają do użytku opony o głębokości bieżnika nie mniejszej niż 1,6 mm. Wiele opon jest wyposażonych we wskaźnik zużycia bieżnika. Gdy opona zużyje się do takiego stopnia, że na całej szerokości bieżnika widać lity pas gumy, oznacza to konieczność wymiany opon. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek spękań, wybrzuszeń pęcherzy czy rozwarstwień widocznych na ścianach bocznych lub bieżniku konieczna jest wymiana opony.